האוצר מנע השבתת הלימודים בירושלים, זבל על פסי הרכבת הקלה

עקב מחדלי האוצר האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי
אבי יעקב 2 Comment on האוצר מנע השבתת הלימודים בירושלים, זבל על פסי הרכבת הקלה

לורה ורטון: "מדובר בשביתה פוליטית לצרכים של ראש העיר, נראה לכם שתקציב של 5 מליארד שקל לא מספיק לעיר הזו?" • שיבושי תנועה בעיר עקב הפגנות • העירייה תוקפת את משרד האוצר על חדלות ידו במשך השנים

צילום: Mendy Hechtman/Flash90
עקב מחדלי האוצר האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצדדים עברו למלחמה גלויה בבתי המשפט.

סגר"ע חגית משה אמרה אתמול במהדורה המרכזית עם אבי מימר כי "הכסף שחסר לירושלים נועד לכיתות לימוד, לעובדים סוציאלים, ולשירותים חיוניים שחסרים לעיר הזו".

לעומתה, חברת מועצת העיר לורה ורטון טענה בשידור כי "מדובר בשביתה פוליטית לצרכים של ראש העיר, נראה לכם שתקציב של 5 מליארד שקל לא מספיק לעיר הזו? העיר מתנהלת בצורה לקויה, ומחזיקה את התושבים כבני ערובה".

דני בוניפיל יו"ר ההסתדרות בי-ם אמר למימרן כי "אם האוצר לא יבין את המצוקה של העיר, אנחנו נשבית העיר. כל העובדים ששבתו יקבלו שכר, האוצר רק מאיים. התושבים איתנו".

ואילו דוברת משרד האוצר מיטל דדון הבהירה כי "מדובר בשביתה עם אינטרסים זרים, משרד האוצר מכיר בחשיבות ירושלים לפני ואחרי ברקת".

בינתיים מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, פנה אמש לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנוע את השביתה הפראית והלא אחראית שעליה הכריז ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בנוגע להשבתת הלימודים בביתי הספר העל יסודיים ובצהרונים.

בית המשפט המחוזי המנהלי בירושלים החליט הלילה להוציא צו ארעי כנגד השבתת מוסדות החינוך בירושלים שתוכננה למחר וזו לשון ההחלטה של השופט דוד מינץ: "לאחר עיון בבקשה ובצרופותיה, כולל מכתבו של ראש העיר מיום 24.1.2017, ניתן צו ארעי כמבוקש האוסר על עיריית ירושלים להשבית את מערכת החינוך על זרועותיה בעיר ירושלים מחר, וזאת עד למתן החלטה אחרת שתינתן בבקשה למתן צו ביניים במסגרת עתירה עיקרית שתוגש עד ליום ה-1.2.2017. היה ולא תוגש עתירה מלווה בבקשה למתן צו ביניים עד למועד האמור, הצו הארעי יפקע".

עיריית ירושלים הגיבה ואמרה כי האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד מבלי לצרף את עמדת העירייה. העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותם נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק – ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת.

"חבל שמנכ"ל האוצר שמתיימר לדאוג לילדים בירושלים לא דואג לתקצב בניית 3,800 כיתות לימוד שחסרות בירושלים לעשרות אלפי תלמידים. עקב מחדלי האוצר האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי עקב מחסור של מאות תקני עובדים סוציאליים ולכך אף אחד באוצר לא דואג בלילות. על מחסור של 85 תקני מאבטחים בבתי ספר ושכר רעב למאבטחים במוסדות חינוך אף אחד באוצר לא מצמץ. האוצר בחר להפקיר את הילדים ואת ביטחונם. ממשרד האוצר שהפסיק תקצוב שומרים בבתי ספר בקו התפר בשתיים בצהריים מצופה שלא יטיף לעירייה על דאגה לילדים וינהג בצביעות".

ממשטרת ירושלים נמסר כי עקב הפגנת עובדי העירייה ישנם שיבושי תנועה במספר מוקדים בעיר: ברח' קפלן ישנן כמה עשרות משאיות שחונות בצידי הדרך. ציר קפלן – זוסמן נסגר לתנועה. כן ישנם עומסי תנועה בכביש בגין בשני הכיוונים. כמו כן עקב אשפה שפוזרה על מסילת הרכבת הקלה ישנם שיבושי תנועה במסלול הרכבת, המסילה באיזור שוק מחנה יהודה חסומה והרכבת הקלה פועלת בשירות מקוצר בין פסגת זאב לשער שכם ובין הר הרצל לתחנה מרכזית.

עיריית ירושלים מבהירה כי ארגון העובדים בשת"פ עם ההסתדרות הודיעו כי ימשיכו בצעדים הארגוניים שנוקטים העובדים במחאה על הפגיעה הצפויה בתנאי עבודתם עקב התנהלות האוצר. בהתאם לכך הודיע ארגון העובדים כי אסיפת ההסברה לעובדים לרבות לעובדי ההוראה בתיכוניים יתקיימו כמתוכנן בין השעות 08:00-10:00.

מסיטיפס הרכבת הקלה נמסר כי עקב שביתת עיריית ירושלים והצטברות אשפה החוסמת את המסילות כך שרכבות אינן יכולות לעבור באזור מחנה יהודה, הרכבת הקלה פועלת כעת בין התחנות חיל האוויר (פסגת זאב) ושער שכם ובין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל. בשלב זה אין שירות בין התחנה המרכזית לשער שכם (רחוב יפו). סיטיפס פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לפנות את הזבל מהמסילה על מנת שנוכל להשיב את תנועת הרכבת לסדרה, עד כה דבר זה לא בוצע.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ירושלים על גלגלים! תפתרו את הבעיה הזאת כבר

  2. 1

    התמונה מטיבה להסביר את השביתה, בזבוז כסף משווע על 'מופעי תרבות' על חשבון כיתות הלימוד.